Ένας από τους κλάδους που βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πολιτών, είναι και αυτός των ταχυμεταφορέων, που βρίσκονται καθημερινά στους δρόμους πασχίζοντας να φέρουν σε πέρας τον αυξημένο όγκο παραδόσεων και παραλαβών. Στην χώρα μας, στον κλάδο της εγχώριας ταχυδρόμησης – ταχυμεταφοράς, πέραν των ΕΛΤΑ (δημόσιου χαρακτήρα και με γνωστά οικονομικά προβλήματα), στον ιδιωτικό τομέα που απασχολεί συνολικά 11.500 εργαζόμενους, το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας μοιράζεται σε μόλις τέσσερις μεγάλες εταιρείες, που συνολικά διακινούν το 85% του συνόλου της εγχώριας ταχυδρόμησης και ταχυμεταφοράς και απασχολούν στα δίκτυά τους 9.800 εργαζόμενους.
Παρά το ότι λοιπόν οι εργαζόμενοι αυτοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του πολέμου κατά της πανδημίας και είναι απαραίτητα, για παράδειγμα, τα μέτρα προστασίας, ωστόσο, κι εδώ «βασιλεύει» η εργοδοτική αυθαιρεσία, που κοιτά μέσα κι από την παρούσα κρίση να υπερκερδοφορήσει, κάνοντας περικοπές στα αναγκαία για τους ταχυμεταφορείς, τα οποία όμως είναι σωτήρια για την ίδια τους τη ζωή αλλά και για τη δημόσια υγεία, γενικότερα. Για παράδειγμα, πέραν του ότι πολλές εταιρείες καθυστέρησαν να παράσχουν μέτρα προστασίας, όπως είχαν υποχρέωση, ακόμα και σήμερα πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονται να αγοράσουν μόνοι τους μάσκες, γάντια και αντισηπτικά (απαραίτητα από τη στιγμή που έρχονται σε επαφή με εκατοντάδες πολίτες), ενώ στα κέντρα διαλογής δεν τηρείται κανένα μέτρο ασφαλείας κατά του κοροναϊού: κυριολεκτικά στοιβάζονται ο ένας πάνω στον άλλον, ενώ η χρήση της μάσκας παρουσιάζεται σε κάποιες εταιρείες ως προαιρετική. Για τα δε διαλείμματα των εργαζόμενων; Σε καραντίνα…
«Και να γλυτώσουμε από τον κοροναϊό, θα μας “σκοτώσει” η εντατικοποίηση λένε ήδη οι περισσότεροι συνάδελφοι», όπως αναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων Ταχυδρομικών & Ταχυμεταφορικών Επιχειρήσεων Αττικής (ΣΕΤΤΕΑ).
Όπως σημειώνει, ανάμεσα στα άλλα, το Σωματείο, το κράτος θα πρέπει να παρέμβει και να ρυθμίσει τη λειτουργία του κλάδου των ταχυμεταφορών για την προστασία των εργαζομένων του και του κοινωνικού συνόλου. Επιπλέον, ζητεί ρυθμιστούν οι συνθήκες λειτουργίας των εταιρειών κούριερ και να ληφθούν τα εξής, απολύτως αναγκαία, μέτρα, όπως, να εξαιρεθεί ο αριθμός ΚΑΔ των εταιρειών courier από τους πίνακες ΚΑΔ των πληγέντων κλάδων, να υπάρξουν προσλήψεις προσωπικού και να μη γίνει καμία αναστολή σύμβασης εργαζόμενου στο κλάδο ταχυμεταφοράς- ταχυδρόμησης, να μετατραπούν στις κεντρικές εταιρείες οι σημερινές συμβάσεις μερικής απασχόλησης σε πλήρους απασχόλησης, να εφοδιάζονται οι εργαζόμενοι με μάσκες, γάντια και απολυμαντικά σε επαρκή ποσότητα, τα οποία θα ανανεώνονται διαρκώς, να προβλεφθεί η υποχρεωτική χορήγηση διαλείμματος για τακτικό πλύσιμο των χεριών (τα γάντια δεν αντικαθιστούν το πλύσιμο των χεριών), να εφαρμόζεται υποχρεωτικά πρόγραμμα επιμελούς και επισταμένης καθαριότητας και πιστοποιημένης απολύμανσης όλων των οχημάτων ΙΧ και ΦΔΧ, με πρόβλεψη για αντίστοιχα διαλείμματα της εργασίας των εξωτερικών εργαζομένων, να κατατεθεί άμεσα στο υπουργείο Εργασίας και στα σωματεία των εργαζομένων η επικαιροποιημένη μελέτη επαγγελματικού κινδύνου των εταιρειών, να παραταθεί η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των επιχειρήσεων του κλάδου που έληξαν από την 31.3.2020, δεδομένου ότι οι έκτακτες συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή συλλογικών διαπραγματεύσεων και την προκήρυξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων.
Πηγή : ergasianet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου