Ακόμα ένας ναυτεργάτης, ο δεύτερος μέσα σε λιγότερο από δύο 24ωρα, άφησε την τελευταία του πνοή σε επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο. Πρόκειται για τον επίκουρο θαλαμηπόλο του πλοίου «CRUISE OLYMPIA», ο οποίος, μαζί με δύο άλλους συναδέλφους του, με την ειδικότητα και αυτοί των «γενικών υπηρεσιών» δήλωσαν ότι αισθάνθηκαν αδιαθεσία το βράδυ της Δευτέρας ενώ το πλοίο ήταν εν πλω, με αποτέλεσμα ο ένας από αυτούς να καταλήξει λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της περασμένης Κυριακής πέθανε ναυτεργάτης μέλος του πληρώματος του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΠΡΕΒΕΛΗΣ». Σημειώνεται επίσης ότι στο «CRUISE OLYMPIA», την περασμένη Κυριακή καταγράφηκε και θάνατος επιβάτη. Τα αίτια όλων των παραπάνω θανάτων δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί.
Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της περασμένης Κυριακής πέθανε ναυτεργάτης μέλος του πληρώματος του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΠΡΕΒΕΛΗΣ». Σημειώνεται επίσης ότι στο «CRUISE OLYMPIA», την περασμένη Κυριακή καταγράφηκε και θάνατος επιβάτη. Τα αίτια όλων των παραπάνω θανάτων δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί.
Τους απανωτούς θανάτους ναυτεργατών μέσα στα καράβια καταγγέλλουν με Δελτίο Τύπου τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ κρούοντας ταυτόχρονα τον κώδωνα του κινδύνου για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Όπως υπογραμμίζουν, «εφοπλιστές και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με την πολιτική τους συνεχίζουν να υπονομεύουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα στο βωμό της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου που επιβεβαιώνεται και με τους δυο πρόσφατους θανάτους ναυτεργατών».
Σημειώνουν ότι «σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται ο αντιναυτεργατικός ν.4150/2014, υπουργικές αποφάσεις κ.α. που μειώνουν διαρκώς τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, σε συνδυασμό με τα αυξημένα δρομολόγια των πλοίων» με αποτέλεσμα οι οργανικές συνθέσεις να μην ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες. Αντίθετα «εφαρμόζονται εξαντλητικά ωράρια παραβιάζοντας ακόμα και τις διεθνείς συμβάσεις που καθορίζουν τα ελάχιστα για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών».
Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα φέρνουν καταρχήν το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» το οποίο αποπλέει την Πέμπτη για Αγ. Κήρυκο Ικαρίας, Φούρνους, Πάτμο, Λειψούς, Κάλυμνο, Κω, Νίσυρο, Τήλο, Σύμη, Ρόδο, Καστελόριζο, επιστροφή από τα ίδια λιμάνια (δηλαδή 22 λιμάνια πήγαινε - έλα), για να αποπλεύσει το Σάββατο από Πειραιά για Χίο - Μυτιλήνη, την Κυριακή για Πάρο, Νάξο, Αστυπάλαια, Κάλυμνο, και την Τρίτη για Πάρο, Νάξο, Πάτμο και ξανά από την αρχή!
Ακολουθούν τα πλοία «BLUE STAR DILOS», «BLUE STAR NAXOS» τα οποία είναι επίσης τρένα με ασταμάτητα δρομολόγια. Όπως καταγγέλλουν τα σωματεία, οι ναυτεργάτες στα πλοία αυτά δουλεύουν 16 έως 17 ώρες ασταμάτητα και χωρίς να καταβάλλεται η αντίστοιχη υπερωριακή αμοιβή όπως επίσης γίνεται και στο σύνολο των πλοίων.
Επισημαίνουν ακόμα ότι «ευθύνες γι' αυτή την κατάσταση φέρουν και οι δυνάμεις του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ που με την στάση τους οπλίζουν την επιθετικότητα των εφοπλιστών, όπως στην τελευταία συνεδρίαση της ΕΕ που αρνήθηκαν την ανάπτυξη απεργιακών κινητοποιήσεων για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των ναυτεργατών (ΣΣΕ, οργανικές συνθέσεις, ανεργία, κοινωνική ασφάλιση, φορολογία)». Να σημειωθεί εδώ ότι ανακοίνωση για τους θανάτους των ναυτεργατών εξέδωσε και η ΠΝΟ για να ...εκφράσει τη θλίψη της.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία καλούν κυβέρνηση, υπουργείο Ναυτιλίας και τις Υπηρεσίες του «να αναλάβουν τις ευθύνες τους ενάντια στην υπονόμευση της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».
Πηγή : 902
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου