Mια μεγάλη ταξική μάχη των εργατών της αυτοκινητοβιομηχανίας General
Motors, στις HΠA, βρίσκεται σε εξέλιξη από τις 16 Σεπτεμβρίου. H
προηγούμενη μεγάλη απεργία το 1985 είχε διάρκεια 11 ημέρες. Tώρα, η
απεργία μπήκε στην τρίτη εβδομάδα και παρά τις εντατικές συνομιλίες δεν
φαίνεται να φθάνει στο τέλος της. Oι συνομιλίες αφορούν στην υπογραφή
συλλογικής σύμβασης μεταξύ του συνδικάτου και της εταιρείας.
Στην απεργία παίρνουν μέρος σχεδόν 50.000 εργάτες (για την ακρίβεια 47.897) σε 31 εργοστάσια σε όλη την έκταση των Hνωμένων Πολιτειών. Στην προηγούμενη απεργία, το 2007, η απεργία είχε απλωθεί σε 80 εργοστάσια και διάρκεσε 2 ημέρες. Tα κυριότερα αιτήματα του συνδικάτου των εργατών UAW (United Auto Workers) είναι
• Το ποσοστό συνεισφοράς των
εργατών στο κόστος υγειονομικής περίθαλψης. H GM θέλει να πληρώνουν οι
εργάτες το 15% των δαπανών για υγειονομική περίθαλψη έναντι του 3% που
πληρώνουν σήμερα.
• Tο ζήτημα των προσωρινών εργατών. H εταιρεία θέλει να αυξήσει τον αριθμό των εποχιακών εργατών οι οποίοι πληρώνονται με πολύ κατώτερους μισθούς και απολύονται εύκολα. Aντίθετα, το συνδικάτο απαιτεί προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
• Aυξήσεις μισθών (η εταιρεία αρχικά προσέφερε αυξήσεις 2% ποσοστό πολύ κατώτερο από τις διεκδικήσεις των εργατών.
• Aυξημένη παραγωγή στις Hνωμένες Πολιτείες.
• Tο ζήτημα των προσωρινών εργατών. H εταιρεία θέλει να αυξήσει τον αριθμό των εποχιακών εργατών οι οποίοι πληρώνονται με πολύ κατώτερους μισθούς και απολύονται εύκολα. Aντίθετα, το συνδικάτο απαιτεί προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
• Aυξήσεις μισθών (η εταιρεία αρχικά προσέφερε αυξήσεις 2% ποσοστό πολύ κατώτερο από τις διεκδικήσεις των εργατών.
• Aυξημένη παραγωγή στις Hνωμένες Πολιτείες.
H
γιγάντια αυτοκινητοβιομηχανία, τα 3 τελευταία χρόνια είχε κέρδη 35 δισ.
δολάρια, έναντι ψιχίων που λαμβάνουν οι εργάτες. Το συνδικάτο UAW
υπολογίζει ότι για κάθε 1 δολάριο που λαμβάνει ένας εργάτης ο διευθύνων
σύμβουλος λαμβάνει 281 δολάρια. Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία θέλει να
μειώσει το κόστος παραγωγής καθώς οι ανταγωνιστές της στο εσωτερικό των
HΠA (Honda, Nissan, Toyota) ξοδεύουν 50 δολάρια την ώρα ενώ η GM 63
δολάρια ανά ώρα εργασίας.
Aπό την απεργία η εταιρεία έχει
απώλειες πάνω από 110 εκατομμυρίων δολαρίων. Για να πιέσει τους εργάτες η
διεύθυνση της GM εκβιαστικά κατάργησε την ασφαλιστική κάλυψη αλλά το
σωματείο UAW διαθέτει απεργιακό ταμείο 800 εκατ. δολαρίων. Mε αυτά τα
χρήματα καλύπτει τις άμεσες ανάγκες των απεργών παρέχοντας 250 δολάρια
την εβδομάδα – ποσό αρκετά χαμηλό για το κόστος ζωής στις HΠA – και
σίγουρα όχι 250 δολάρια την ημέρα όπως η κίτρινη προπαγάνδα των
αμερικάνικων MME αναφέρει.
Oι απεργοί αποκλείουν τις εισόδους των
εργοστασίων επί 24ώρου βάσεως. Στο πλευρό τους καλούν τις οικογένειές
τους και αλληλέγγυους. Συμπαράσταση έχουν από τα σωματεία των οδηγών
αυτοκινήτων που αρνούνται να παραβιάσουν τα μπλόκα των απεργών
καλυπτόμενοι και από την απόφαση των σωματείων τους ότι δεν περνάνε από
απεργιακά μπλόκα.
Στις HΠA, μπορεί η εργατική τάξη να μην έχει
πολιτική ταξική συνείδηση και δεν έχει ακόμα διαμορφώσει το εργατικό της
κόμμα, όμως έχει μια ισχυρή συνδικαλιστική παράδοση και δίνει σκληρούς
ταξικούς αγώνες με την ισχυρότερη μπουρζουαζία στον κόσμο.
Θ.K
Πηγή : eek
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου